Roman Stolyar, Vladimir Luchansky – Duets

Роман Столяр, Владимир Лучанский - Дуэты

Роман Столяр
Roman Stolyar

Владимир Лучанский
Vladimir Luchansky

Buy Now / Купить

FLAC 99 RUB
MP3 320 69 RUB

iTunes
Google Play
Bandcamp

Roman Stolyar: piano, melodica
Vladimir Luchansky: guitar, baritone saxophone

Recorded by Yury Isakov at PolyPhony Studio, June 18th, 2013, Novosibirsk, Russia.

Duets – результат сотрудничества двух наиболее активных членов сообщества музыкантов-импровизаторов в Сибири. Лучанский и Столяр уже несколько лет подряд играют вместе – преимущественно в составах, которые собирает патриарх сибирского нового джаза Сергей Беличенко; вместе они составляли компанию известным импровизаторам, посещавшим Новосибирск – Ассифу Цахару, Оливеру Лейку, Глену Холлу, Уильями Паркеру. Потому к моменту записи дуэтного альбома музыканты оказались вполне сыгранными, говорящими на одном языке и одновременно – на многих языках современной свободной импровизации. Пытливый слушатель обнаружит в музыке дуэта и радикальную неидиоматику, ведущую своё начало от Дерека Бейли, и медитативную «ладовость» и минималистичность, и сонорные приёмы, и ясные мелодические линии. Все пьесы альбома контрастны друг другу, но вместе с тем представляют собой части единого целого, словно из причудливых завитков узора, запечатлённого на оконном стекле в морозный день, складывая сказочную картину экзотической для многих сибирской природы.
“Duets” is a collaboration of two most active members of Siberian community of musicians and improvisers. Luchansky and Stolyar played together for some years, mainly in groups organized by Siberian new jazz patriarch, Sergey Belichenko. Together they played with well-known improvisers who visited Novosibirsk: Assif Tsahar, Oliver Lake, Glen Hall, William Parker. That is why at the time of duet album recording the musicians were сo-ordinated perfectly and spoke the same language, even multiple-languages of contemporary free improvisation. Inquisitive listener will find different things in the music of duet: radical “non-idiomology” originating from Derek Bailey, meditative modality, minimalism, sonorous techniques and bright melodic lines. All pieces from the album contrast sharply with each other, but at the same time they are the parts of unified whole, as from a fancy curls of pattern imprinted on the window on a cold day, revealing a fabulous picture of exotic Siberian nature for many people.