Tatiana Komova, Almut Kühne, Alexey Kruglov, Gebhard Ullmann – Deuce Crossings

Tatiana Komova, Almut Kühne, Alexey Kruglov, Gebhard Ullmann - Deuce Crossings

Buy Now / Купить

CD Audio 500 RUB
FLAC 99 RUB
MP3 320 69 RUB

iTunes
Google Play
Bandcamp

Booklet

14 октября 2017 года, на следующий день после концерта, проходившего в рамках совместного вечера двух проектов – Leo Records Festival in Russia и фестиваля Гёте-Института “Джаз осенью” в КЦ Дом, в студии Электротеатра “Станиславский” собрались четыре человека. Две женщины и двое мужчин, двое из Германии и двое из России, два саксофониста и две вокалистки – представители двух поколений. Все они известные и признанные мастера в области новой импровизационной музыки, каждый из которых имеет свою художественную методику, подход, стиль, язык. У всех четверых богатый художественный опыт, приобретенный в разных сферах.

Множественные пересечения пар этого квартета создают возможность самых разнообразных сочетаний и точек создания напряжений, конфликтов и их разрешения. Большинство этих сочетаний реализованы в спонтанно компонируемой музыке ансамбля, собравшимся для воплощения своих идей в необычном месте. В здании, которое соединяет архаику драматического театра имени К.С. Станиславского и принципы генерирования художественной инновации, связанной с новыми стратегиями режиссуры, рождаются радикальные постановки. Столкновение вечных начал мира и нового взгляда на человека послужило источником музыкальных пересечений пар, дуэтов, инструментов, языков, поколений в проекте, который получил естественное название Deuce Crossings.

Михаил Митропольский

Four people gathered at the Electrotheatre Stanislavsky Studio on October 14th, 2017, the day after the joint concert of two projects, held at Cultural Centre DOM: Leo Records Festival in Russia and the Goethe-Institut “Jazz in the Autumn”. Two women and two men, two from Germany and two from Russia, two saxophonists and two vocalists – representatives of two generations. All of them are well-known masters in the field of new improvisational music, each has his and her own artistic technique, approach, style and language. All four have a rich artistic experience, acquired in different fields.

Multiple intersections of pairs of this quartet create the possibility of a wide variety of combinations and points of creation of tensions, conflicts and their resolution. Most of these combinations are implemented in a spontaneously assembled music of the ensemble, gathered for the realization of their ideas in an unusual place. Radical productions are being born in the building that connects the archaic Stanislavsky drama theater and the principles of generating artistic innovation, associated with new strategies of direction. The cash of eternal beginnings of the world and a new perspective on a human being was the source of musical intersections of duets, instruments, languages, and generations in a project that received the matter-of-course title “Deuce Crossings”.

Mikhail Mitropolsky, translated by Oleg Krokhalev