Alexey Kruglov: saxophones, bassethorn, recorder
Roman Stolyar: keyboards, recorders
Vladimir Dranitsa: double bass
Sergey Belichenko: drums, percussion
Данный факт оказывается основным и в определении музыкального мировоззрения, отношения и понимания, присущего сибирским музыкантам. При нарастающей «зацифрованности» современного мира сибиряки все же сохраняют архетипичность и чистое отношение в вопросах собственной идентификации.
Импровизационная школа Сибири, и Новосибирска в частности – это совершенно непохожая ни на какую другую часть России история, где музыканты, благодаря «незаклишированности» мышления и перманентному поиску, искренны и естественны. Благодаря незатуманенному обращению к самой сути творческого процесса и открытости всему новому сибирским музыкантам удается создать свой стиль, язык, звуковую составляющую. И это потрясающе – оказаться на одной сцене с новосибирскими импровизаторами, участвуя с ними в совместном проекте, будучи вместе единым организмом, следовать общей идее и цели, когда музыканты чувствуют и понимают, как один. В этом плане «Structure # 54» – это идеальное отображение воплощения совместного творчества и раскрытия общих художественных замыслов.
Алексей Круглов
This fact is very important when defining the musical philosophy and points of view that specify the Siberian musicians. With increasing “digitalism” of contemporary world, Siberians still remain archetypical and pure in self-identification.
Improvisational school of Siberia and Novosibirsk in particular, is absolutely different to that of any other part of Russia – musicians are in constant research, they stay away from clichés and therefore keep their natural frankness. Due to an uncomplicated call to the heart of the creative process, Siberian musicians, always opened to something new, establish a new language, their own style, own sounding. And it’s amazing to be on the same stage with improvisers from Novosibirsk, participate in the same project together, behave as one single creature, and move towards one goal. It is great when musicians feel and understand as one. So, “Structure # 54” is the perfect reflection of a joint creativity embodied and revealing artistic ideas of the whole team.
Alexey Kruglov