Alexey Kruglov: soprano saxophone, vocals
Composed by: Alexey Kruglov
Recorded by: Vladimir Kruglov,
Pavlovsky Posad, May 7, 2020
Mixed, mastered by: Ruslan Zaipold
Cover photo by: Alexey Kruglov
Для этих целей был выбран не совсем характерный для меня инструмент – сопрано саксофон. Планируя запись, я слышал в этом проекте высоко звучащий инструмент, так как хотелось устремиться звуком вверх, руководствуясь психологическим жестом открытия. Возможно и то, что игра на сопрано саксофоне здесь сопутствует не только жестам души, но и символизирует мое мироощущение и восприятие нынешнего времени с его странностями и непредсказуемостью, необъяснимым образом дающим художнику возможность найти нестандартные пути для реализации своих задумок. В альбоме психологический жест внедрен в «Дромус», позволяющий исследовать континуальность импровизационного потока, окрашенного рефлексией и размышлением над сегодняшней ситуацией в мире. Перманентность тут амбивалентна — она склонна к созданию внутренней событийной полифонии с её семиотической нагрузкой, но в то же время тяготеет к разрушению своей же плавности, сподвигая исполнителя на преодоление художественной дискретности. Психологический жест в данном дуализме может стать метафорой поиска пространства, где открывается точка отсчета нового и неизведанного, выраженного в мистическом чувстве, к которому мы стремимся, следуя творческому импульсу.
Алексей Круглов, Павловский Посад, май 2020
For these purposes I chose a soprano saxophone – not a very characteristic instrument for me. When planning a recording, I imagined a high-sounding instrument in this project, because I wanted to raise the sound higher, guided by the psychological gesture of discovery. It is also possible that soprano saxophone here is not just a soul’s gesture, but a symbol of my attitude and perception of the present time with its strangeness and unpredictability, which inexplicably gives the artist the opportunity to find non-standard ways to realize his ideas. In the album, a psychological gesture is introduced into “Dromus”, allowing one to explore the continuity of an improvisational stream, colored by reflection and thoughts on the current situation in the world. Permanence here is ambivalent – it is likely to create an internal eventful polyphony with its semiotic load, but at the same time tends to destroy its own smoothness, encouraging the performer to overcome artistic discreteness. The psychological gesture in this dualism can become a metaphor for the search for space. This space is where the starting point of a new and unknown, expressed in a mystical feeling, to which we aspire, following a creative impulse, opens.
Alexey Kruglov, Pavlovsky Posad, May 2020